High Point Jak vyrábíme?
-
I
Návrhy a design
V 30. letech 19. století byla na území Šumavy silně rozvinuta kožedělná výroba. Nejvýznamnější ze zavedených podniků té doby byla firma Schwarzkopfova, jejímž zakladatelem byl Abraham Schwarzkopf.
-
II
Výběr materiálů
V roce 1898 tak byla Zikmundem Schwarzkopfem zahájena výstavba nové koželužny a vzniká jeden z nejmodernějších závodů na zpracování kůže v regionu.
-
III
Tvorba a konstrukce střihu
Od zpracování kůže k samotné výrobě je jen malý krok a tak v roce 1916 zakládá Moric Schwarzkopf továrnu na výrobu obuvi.
-
IV
Polohování střihu
“Ševcárna”, jak se podniku přezdívalo, byla jedinou obuvnickou továrnou, která přežila Baťovu velkovýrobu.
-
V
Vyřezávání komponentů
Firma Schwarzkopf byla první svého druhu, která dávala na kvalitu své obuvi záruku. Továrna zaměstnávající okolo 400 osob byla schopna vyrobit 300.000 párů obuvi ročně.
-
VI
Kompletace dílů pro výrobu
Po smrti Morice Schwarzkopfa v roce 1937, se stávají jedinými akcionáři jeho žena Julie a synové Karel a Zikmund.
-
VII
Aplikace logotypů
Typ dámského střevíce FANE se v roce 1947 stala botou roku a odnesla si zlatou medaili z prestižní světové designové soutěžní výstavy v Bernu.
-
VIII
Šití
Těžký rok 1948 přináší znárodnění a následnou nenávratnou likvidaci rodinné firmy.
-
IX
Lepení švů
Tehdejší majitelé společnosti Karel se Zikmundem se velmi těžce vyrovnávají se ztrátou budovaného rodinného podniku. Karel pod tíhou společenských změn emigruje a jeho cesta končí v USA.
-
X
Drukování a dokončovací práce
Vnuk Morice a zakladatel novodobé historie Zikmund Schwarzkopf se věnuje se lezení, turistice a podobně jako většina Čechů si svůj první spacák, větrovku nebo kalhoty se svou ženou šijí z tehdy dostupného „šusťáku“ v kuchyni panelákového bytu.
-
XI
Výstupní kontrola
Pomyslné světlo na konci tunelu je zažehnuto jiskrou listopadových událostí v roce 1989. Pád komunistického režimu a obnovení soukromého podnikání dávají novou naději k získání rodinného majetku a touhu po znovuobnovení výroby.
-
XII
Balení
Touha navrátit jménu Schwarzkopf opět patřičnou slávu žene Zikmunda vydělat svůj první kapitál na obnovu výroby do nedalekého Bavorska. Pracovní příležitost určuje směr první investice. Byl to Trabant pro nezbytné cestování za prací a motorová pila, kterou se Zikmund prořezává k prvním větším výdělkům.
-
XIII
Expedice
Výlety do přírody, „kuchyňská“ výroba spacáků a volné prostory rodinného sídla společně s vydělanými prostředky dávají vzniknout myšlence nové. Zikmund společně se svým bratrem Zdeňkem zakládá firmu SPORT SCHWARZKOPF.
-
XIV
Prodejní servis
Na konci devadesátých let firma zaměstnává téměř 40 zaměstnanců a specializuje se na náročnější výrobky - bundy. Po svém prvním výstupu na Mount Everest přichází tehdy mladý a sebevědomý horolezec Radek Jaroš a nechává si u Schwarzkopfů ušít spacák a bundu.